نقد تئاتر مشروطه بانو هفت هنر
نویسنده : هنگامه - ساعت 6:38 روز شنبه 25 دی 1390برچسب:,

مشروطه بانو رو دیدم به کارگردانی و نویسندگی حسین کیانی با  بازی های ٬رویا نونهالی ، رویا میر علمی ، محمد مختاری ، آذر خوارزمی ، شهرام حقیقت دوست ، مجید رحمتی ، رضا امامی ، علی سلیمانی ، خسرو شهراز ، ایمان دبیری ، هومن سیدی ، بهزاد فراهانی ، آزاده صمدی ، مسعود میر طاهری ، لیلا برخورداری ، بهناز جعفری ، علیرضا محمدی ، محمود جعفری ، علی میلانی ، مریم توکلی ، فریده سپاه منصور و سیامک صفری.

حسین کیانی در انتهای یادداتشی که در کاتالوگ معرفی کار به تماشاچی هاش میداد٬ نوشته:

باردیگر بر آن شدم که اقتباس دوری از ملاقات بانوی سالخورده فردریک درونمات انجام بدهم . اقتباسی که می کشود به ایده دراماتیک و پیرنگ اصلیاین اثر بزرگ محدود شود و در حوزه اندیشه و مفهوم و درون مایه مستقل و ایرانی بماند . معتقدم چنین آثاری زمانی می توانند بیشتر به نمایشنامه نویسی و تئاتر ایرانی یاری دهند که فقط محدود به برگزدان اسامی شخصیتها و تقلید نعل به نعل صحنه ها همراه با شوخی های وطنی نشوند .
متن و اجرای این نمایش را به استادی بزرگ پیشکش می کنم که نه تنها نمایشنامه ملاقان بانوی سالخورده که تئاتر را برای ما ترجمه کرد . کسی که نه شیفته تئاتر و فرنگستان که شیفته شناخت ذات انسان است . انسانی که در تئاتر ایرانی هم می تواند ذات و فردیت مستقل خود را بیابد و در دنیای ادبیات دراماتیک ماندگاربماند .

بلیط اجرا ۱۰ هزار تومنه و در سالن اصلی تاتر شهر اجرا میشه. شروع اجرا  ۷ بود  و مدت اجرا هم سه ساعت. داستان همون جور که از اسمش پیداست به دوران مشروطه برمیگرده و از مادر و دختری روایت میکنه که به خون خواهی مردشون که ۲۷ سال پیش به دست پیرولی خان کشته شده وارد شهری میشن اما هیچ چیز اون جوری که اونا فکر میکنن پیش نمیره. من بازی ها رو دوست داشتم. دکور اجرا به شدت چشم نواز بود. موسیقی کار هم زنده اجرا میشد.  

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: